Alla inlägg under juli 2015

Av Maria Monvald Sjödin - 24 juli 2015 21:06

Har hållit igång med packande sedan kl. 08.00 i morse och nu

är det nästan färdigt lite saker kvar men det får jg väl ta

imorgon förmiddag vi åker så fort vi lastat färdigt ska bli

spännande nu blir det att lägga sej tidigt så jag orkar packa

imorgon in i lastbilen.

Av Maria Monvald Sjödin - 23 juli 2015 21:28

Nu är det näst sista dagen och idag har vi varit till skroten och kastat saker

och vi har raggat banankartonger och till slut hade vi 12 stycken med oss hem.


Det är ännu en del som måste läggas i lådor men nu börjar det bli färdigt så

det känns skönt att få komma iväg.


Mina fyrfota vänner kan inte riktigt förstå vad som pågår de ser lite komfunderade

ut emellanåt och det blir ju lika nytt för dom som för mej med ny och fräsch lägenhet och ny stad.


Ja då får vi ta nya tag imorgon.

 

Av Maria Monvald Sjödin - 21 juli 2015 23:08

Idag har det varit regn och lite blåsigt inget uteväder precis

men det är ju fruntimmersveckan och vi får väl stå ut några

dagar till med lite dåligt väder.


När det är regnigt blir det lite mera gjort inne och idag har

det blivit packat några kartonger och min Norska Skogkatt

är med och packar hon provar alla lådor om de är bra.


Önskvart är att det hinner bli bättre med vädret till lördag

då vi far härifrån en bilresa på ca 18 mil och med tanke på mina 

fyrfota vänner är det bra om det inte blir för varmt men bilen

har klimatanläggning i värsta fall.


Då är det sovdags och ny packdag imorgon.

 



Av Maria Monvald Sjödin - 20 juli 2015 10:26

Nu på förmiddagen har jag varit ute med mina vänner (de fyrfota)

sedan frukost och lite praktiska saker som måste ordnas. Måste

tanka bilen och åka till Röda Korset med saker som jag inte behöver

och till skroten med det som skall slängas. Måste också ta en tur till 

Skara eftersom det fanns ett lönnfack i en byrå som hjälporganisa-

tionen var snälla att ringa och tala om och sedan Lidköping och beställa

en extra kärra för flytten .

 

Känner nu av att ha packat burit och farit runt i snart tre månader så

skall det väl förhoppningsvis gå de fem dagar som är kvar till flytten

en god vän till mej  har hjälpt mej och det tackar jag henne för utan

den hjälpen har jag nog inte orkat själv eftersom jag har några tuffa 

år bakom mej också. Min vän heter Marie Högstedt tusen tack Marie.

 

Av Maria Monvald Sjödin - 19 juli 2015 14:23

Nu är det några dagar kvar på mitt liv i Västra Götaland 

och jag börjar ett nytt liv i Värmland.


Nu har jag börjat på en ny blogg som jag ska försöka att

hålla igång ser verkligen fram emot detta.


Jag tycker om att göra digitala grafiska bilder på datorn

så det kommer att bli en del bilder. Tycker också det är

roligt att fotografera och det kommer bilder därifrån

också framöver.


En av mina vänner visas här under på bild.


 









Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blogg

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards